Ви можете переглянути цей звіт також в форматах:
Турклуб “Університет”
Водний похід 1 к.с.
р. Стир
1.Загальна інформація
1.1 Маршрут: 153 км, старт Луцьк – фініш с.Острів (Вараський район, Рівненська обл.).
1.2. Дати початку та закінчення маршруту: 27 квітня-5 травня 2024 року
1.3. Час проходження маршруту: 8 ходових днів, 2 полудньовки
1.4. Логістика:
- Півд.залізничний вокзал, потяг 097К “Київ-Луцьк”, 26 квітня
21:56-06:17, плацкарт, далі таксі (4 авто по 4 особи, 1 бусик
вантажний 2 особи) до т. старту
- трансфер від т.фінішу с. Острів – Клевань- вокзал м.Рівне, 3 години, 190 км
потяг ІС 756к, Рівне-Київ, 5 травня, 17:20-22:16
1.5. Учасники походу: 11 осіб – учасники категорійного походу згідно маршрутної книжки, 3 особи та 2 дітей поза маршрутної книжки, 1 учасниця приєдналася під кінець походу.
№ | Учасники походу | Посада | Плавзасіб |
1 | Гищак Альона | керівник походу, адмірал, капітан, штурман | Neris Alu 2 |
2 | Незнаєва Юлія | матрос | |
3 | Кононір Сергій | капітан | zelgear igla 3 |
4 | Осадча Аня | матрос, літописець, фінансист, хронометрист | |
5 | Жванко Арсен | капітан, медик | Neris Alu 3 |
6 | Жванко Зорянка | матрос | |
7 | Васильєв Дмитро | капітан | Таймень 3 |
8 | Маляр Влад | матрос | |
9 | Зледенная Наталія | матрос | |
10 | Андрєєв Ігор | капітан | Таймень 3 |
11 | Андрєєва Олена | матрос | |
12 | Андрєєв Гліб-Данило | матрос | |
13 | Жванко Ярина | капітан, матрос | Таймень 3 |
14 | Жванко Іван | капітан, матрос | |
15 | Кравець Андрій | капітан | Neris Alu 2 |
16 | Шевченко Сергій | матрос | |
17 | Жванко Марійка | приєдналася 3.06 |
1.6. Спорядження: 6 каркасних байдарок, 1 каркасно-надувна, 2 котли на 15 л та 10 л, 2 сокири, 1 бензопила, 1 пилка ручна, ремнабір у кожного індивідуальний.
1.7. Витрати :
квитки на потяг, на особу – 619,05 (потяг Київ-Луцьк 175,29 грн без постілі, Рівне-Київ 355,01 грн, багаж 88,75 грн)
таксі Луцьк – т. старту – 1 020 грн.
трансфер т. фінішу- тунель кохання Клевань – вокзал – 7000 грн.
Всього на особу – 1 120 грн.
1.8. Харчування: 25 прийомів їжі, 6 екіпажів, чергування по екіпажам, 4 рази на екіпаж.
Витрати на харчування кожен екіпаж брав на себе, не відслідковували.
1.9 Погода: Без опадів. Вдень сонце до + 25 тепла, вночі до +12.
2. Схема проходження маршруту
Старт: Луцьк, Волинська область
Фініш: с.Острів, Рівненська область
Середній ходовий час 4 години/день.
Середня швидкість 7 км/год.
Приблизний план походу:
Дата | Дні удорозі | Відрізок маршруту | Відстань (км) |
27.04 | 1 | Луцьк- с. Підліски | 21 |
28.04 | 2 | п.н – с. Кобче | 22 |
29.04 | 3 | п.н. – с. Боровичі | 20 |
30.04 | 4 | п.н – с. Копилля | 23 |
01.05 | 5 | п.н – с.Семки. | 15 |
02.05 | 6 | п.н. – с.Новосілки | 18 |
03.05 | 7 | п.н – с.Стар.Чорторийський | 15 |
04.05 | 8 | п.н. – с. Острів | 18 |
05.05 | 9 | п.н.- фініш с. Острів | 1 |
3. Вступ
Початок травня – час довгих походів. Хотілося на воду. Вибір був не такий великий. З побажань, відкрита річка для плавзасобів, зручна логістика, новий маршрут. Вибір був з 3х річок, а саме р.Стир, р.Стрий та р.Горинь. Звітів було не так багато по річках. З того, що знайшла, р.Стрий була далеко, логістика не дуже зручна, але ріка цікава. Хочу спробувати наступного року в травні, коли ще вода буде висока. Річка Горинь видалась мені занадто болотистою та “кущовою”. Звіт, який знайшла, не надихав. Зупинилася на р.Стир. Знайшла один звіт маршруту, але інформації з координатами стоянок не було і звіт, в цілому, більше для душі і менш інформативний та технічний.
Об’ява в чаті про набір у водний похід 1 к.с. дала змогу знайти таких же шанувальників водних походів. Група вийшла чудова!
Маршрут по р.Стир будувався з урахуванням потрібного кілометражу для 1 к.с.- 150 км мінімум, зручної логістики, красивих пейзажів, мінімальної кількості мостів, і до кордону не менше, ніж 50 км.
Місця стоянок вибирала за допомогою Google Maps, маршрут будувала в SASPlanet.
Зазвичай, звіт про походи 1 к.с. не пишуть, але можливо дана інформація допоможе наступним шанувальникам водних байдаркових походів планувати маршрут та місця стоянок впевнено. Та і фото допомагають зрозуміти, чи варто туди їхати і чи красиво там.
4. Про річку
Стир – річка в Україні (в межах Львівської, Волинської та Рівненської областей) і в Білорусі. Права притока Прип’яті (басейн Дніпра).
Довжина 483 км (за іншими даними 494 км) [3], сточище 13 130 км². Ширина річища від 2 до 10 м у верхів’ї, до 30 – 50 м у середній і нижній течії.
Судноплавна від м. Берестечка до гирла; використовується для водопостачання, у минулому також для лісосплаву. Довжина річки по лівому (основному) руслі 437 км, по правому – 494 км, площа водозбору до розгалуження 11700 км², загальна (по двох руслах) 13000 км². Загальне падіння річки 119,4 м. Русло помірно і слабо звивисте, місцями у верхній та середній течії сильно звивисте, а біля гирла пряме, переважно нерозгалужене (острови трапляються рідко).
У верхній течії річка вузька (від 2-3 до 10-20 м) у середній і нижній – розширюється до 30-50 м; найбільша ширина річки 100 м (села Стара Рафалівка, Млинок). Глибина на перекатах становить 0,5-1,5 м, на плесах 2,0-3,5 м, в окремих ямах до 6,7-8,6 м. Переважна швидкість течії 0,2-0,5 м/сек, на деяких перекатах досягає 0,9-1,0 м/сек.
У верхній течії русло суцільно заросле водяною рослинністю, у середній й нижній – заростає тільки біля берегів. Дно переважно рівне, піщане, на плесах – мулисто-піщане, на окремих перекатах нерівне, кам’янисте. Береги заввишки від 1 до 3 м (іноді, зливаючись зі схилами долини, досягають 10-15 м), круті й дуже круті; у верхній течії вони суглинисті і рідше торф‘янисті, порослі чагарником, у нижній – нестійкі до розмиву, піщані або торф’янисті, покриті лучно-болотною рослинністю, місцями чагарником і окремими деревами.
На момент нашого походу мали вже інформацію по рівню води в річці від Вишневського Віктора Івановича:
“У м. Луцьк працює гідрологічний пост біля мосту, який після вимірів о 8:00 щодня передає дані про рівні води в Український гідрометцентр. В останні дні рівень над так званим нульом графіка (172,87 м) становив: 22.04 – 382 см, 23.04 – 379 см, 24.04 – 378 см. Середній багаторічний рівень рівень на цьому посту становить 338 см. Отже, на мою думку, маємо сприятливі умови. Води вдосталь і водночас немає катастрофічних затоплень (історичний максимум – 715 см, що на 3,5 м вище, ніж нині). У наступні дні рівень буде приблизно таким, як нині. Традиційно в ці дні він падає, але періодичні дощі будуть його підтримувати.”
Швидкість течії під час весняного паводку становила від 2,5 до 3,5 км/год.
Рівень води був високий, береги на всіх стоянках болотисті, краще брати високі чоботи.
5. Похід
Інформація від авторів позначено кольорами:
чорний – Альона Гищак
синій – Аня Осадча
День 0.
26.04. Вокзал Київ-Луцьк
Квитки на потяг купувала заздалегідь, за 20 днів до відправлення. Домовилися зустрітися на зупинці біля Південного вокзалу (менше людей) за 1г 30 хв до відправлення потягу, щоб допомагаючи один одному перемістити речі через металошукач – на перон – в потяг. Човниковим способом впоралися дуже швидко. О 21:56 потяг рушив, а ми вже всі речі розмістили і почали “вечеряти”. Добре, що будильник Влада нам про це нагадав:).
День 1.
Субота, 27.04. Старт
Прибули потягом зі столиці до м.Луцька вранці о 06:17.
Майже магічними рухами керівниці перемістилися на таксі (без пригод) відразу на місце висадки та старту – правий берег р.Стир.
Ну це так, без пригод. Насправді, за 5 днів до прибуття я замовила 4 легкові авто і 1 вантажний бусик в службі таксі м. Луцька, які пообіцяли подачу. В результаті вже на вокзалі були тільки 3 авто. Тому ще 2 машини шукала в терміновому порядку через Уклон та Болт, які прибули через 3 хв. Висновок для себе на майбутнє, шукати авто вже на місці, якщо потрібне таксі. А заздалегідь замовляти тільки вантажний бусик.
На старт прибули десь о 7:10. Від вокзалу до т.старту 5,2 км, 10 хв.
Координати: 50.77199070852057, 25.31929277358208
Місця, щоб зібрати байдарки і спустити на воду багато. Дрова є, але треба шукати. Приготувати сніданок та зварити каву, чай ми знайшли.
У неспішному організованому темпі комплектуємо речі, готуємо байдарки до проходження. До відома: найшвидше справляється екіпаж з надувастиком, бо там у помічниках – згуртований дует ‘міньйонів’ наймолодшого прогресивного віку у супроводі з веселими та зухвалими витівками.
І тут же на березі була перша довгоочікувана філіжанка кави, зроблена на багатті 🙂 ну і звичайно – чергові порадували сніданком для енергетичного старту.
Далі ставимо байди на воду для відчуття течії та робимо загальне спільне фото «Привітання річки» для звіту.
10:25 – успіший запланований старт.
За містом, трішки більше 2 км від старту, Міські очисні споруди, піни в трубах багато, але рибаки там ловлять рибу.
Координати: 50.77648° N, 25.29688° E
12:30 – підзарядка, зупинка на обід.
Є дрова, столик, поляна. біля столика на 1 одну байду місце, тому ми виходили вздовж берега і обідали на поляні.
Координати: 50.83649° N, 25.29442° E
14:25 – вихід з обіду.
16:25 – приходять останні екіпажі і швартуємось на ніч, правий берег річки. Тут просто «кишить» кліщами (не встигаємо струшувати), комарами, мурахами з мурашниками та трішки мошки (знаємо, що зафіксували, бо далі їх ще ооой як буде по кількості). А тут найбільше радують жаби своїм скреготінням та птахи – співом.
Координати: 50.86162° N, 25.27477° E
Гарні місця для стоянок на маршруті:
50.78275° N, 25.27934° E
50.79559° N, 25.29020° E
50.80386° N, 25.28956° E
50.81762° N, 25.29793° E
50.82521° N, 25.30043° E
50.84188° N, 25.28653° E
День 2.
Неділя. 28.04
Підйом кожного дня о 7:30. Сніданок о 8:00.
Цього дня Гліб нас “витягував” зі спальників музикою. Було неймовірно красиво і мелодійно!
10:00 – організований старт.
10:55 – пройшли залізничний міст.
В цілому інформацію про мости будемо пропускати, зараз це стратегічні місця. Якщо потрібні деталі, звертайтеся особисто.
Через 15 хв над нами ще один невеликий міст – цього разу автомобільно-пішохідний.
12:30 – знову не залишилися без обіду (цитата щодо точки: «…стоянка нижче на метрів 300»).
Координати: 50.94925° N, 25.31301° E
Вихід хороший для декількох байдарок, місце цікаве, недалеко озеро, дрова є.
Аня з кавою. Насолода.
Для обіду, а більше для ночівлі, дуже гарне місце трішки нижче. Плануючи обід і дивлячись на супутник думала, що то приватний сектор для рибаків. Але все відкрито, є пісок, сосни.
Координати: 50.96542° N, 25.30218° E
14:55 – всі задоволені, заправилися обідом з кавою, а тепер за командою керівниці -екіпажі на воді, прямуємо далі.
17:10 – фініш похідного дня у соснах і саду з бузку; вихід на правий високий берег. Маємо чималі масштаби для прогулянок лісовою зоною, узбережжям ріки; велика територія для розбиття табору і віп-місця для прощання з вечірнім сонцем.
Координати: 51.01213° N, 25.33791° E
Дрів багато, місць для прогулянок також, вихід з води можна сказати нормальний, але воно того варте.
Гарні місця для стоянок на маршруті:
50.96542° N, 25.30218° E
51.00429° N, 25.34018° E
День 3.
Понеділок, 29.04
9:40 – сьогодні б’ємо свої ж рекорди, бо більшість екіпажів вже на воді з повними енергією байдарками для проходження нових завиток ріки. А ми – матроси, капітани, адмірали – готові приймати сонячні ванни.
Вже через півгодини ‘озеро’ справа по курсу із заходом через невелику заплаву. Радісне купання дітей та бажаючих.
Координати: 51.01940° N, 25.33669° E
11:00 – необхідна цивілізація у вигляді магазину в селі Сокіл, після газової труби.
Координати: 51.04280° N, 25.34234° E
12:00 – вийшли на воду, з командою від адміралки «Ще 3км до обіду!»
13:30 – обід справа в камишах =)
координати: 51.06006° N, 25.37600° E
Таке собі місце. дрова назбирали завдячуючи бобрам, які туди їх поприносили. На чай вистачило.
14:40 – вихід на воду, рух відновлено.
17:30 – фініш на ночівлю, правий берег.
Координати: 51.06507° N, 25.46104° E
Зупинилися на ночівлю, бо був пантоний міст, якого не було позначено на карті. Дрова знайшли, поляна гарна. Але ввечері заганяють корів, а о 6 ранку їх виводят. Думаю, вже зрозуміло о котрій всі встали наступного дня:) Але свято для Дмитра, було молоко.
Гарні місця для стоянок на маршруті:
51.06357° N, 25.37612° E
51.06571° N, 25.37676° E
51.06291° N, 25.42565° E
День 4.
Вівторок 30.04.
9:40 – повільний вихід; і відразу прохід під мостом з коровами, почергово екіпажами.
12:00 – полудень, обід. Прекрасна стоянка справа між берізок та різноманіттям польових квітів.
Координати: 51.08884° N, 25.57225° E
14:15 – прямуємо далі по маршруту.
16:30 – фініш біля корів, тобто ще між їх череди. І знову ліс, знову сосни, знову комарі, але перший кар’єр у поході.
Координати: 51.11969° N, 25.62163° E
Місце цікаве, красиве, дрів багато, оглядовий вид на річку, чудовий піщаний кар’єр.
Гарні місця для стоянок на маршруті:
51.06491° N, 25.46959° E
51.07459° N, 25.53682° E
51.09488° N, 25.56972° E
51.09587° N, 25.57627° E
51.09570° N, 25.58565° E
51.09439° N, 25.58683° E
День 5.
Середа, 01.05. Полудньовка
10:00 – вихід на воду.
В селі дуже гарний тунель з дерев на воді. Також перед мостом, гарне місце для обіду, гарна поляна, альтанки, магазин 200 метрів. Дорога до магазину затоплена по високій воді, можливо вийти тільки під мостом.
Координати: 51.10818° N, 25.66819° E
11:30 – Риболовля. Альтанки. Міжсільська дорога з автобусом та вид із круч. Прогулянка, пауза перед стоянкою на обід-вечерю-напівднівку.
Так як до обіду та полудньовки 14 км, то треба було зробити невелику зупинку та прогулятися. Гарне місце вказав Сергій Палько, то вирішили там і зробити перерву. Місце дійсно гарне, високий берег, пісок, альтанка, багато дрів. Дуже гарне місце як для обіду, так і для ночівлі.
Координати: 51.11471° N, 25.71716° E
12:30 – підтягнулися всі екіпажі, переключилися і вийшли далі.
13:20 – на місці у альтанках. заплава праворуч від основного русла річки, наплавний міст, могутній майже 100-річний дуб з кремезною кроною і все це вид по лівому березі на відпочинку ‘Білі береги’. Розбиття табору, рибалка, сонячні і не тільки ванни, багаття, гітара, вечір з комарями.
Координати ночівлі: 51.11720° N, 25.75564° E
Ось такий цікавий пристрій для отримання смачної води:)
Гарні місця для стоянок на маршруті:
51.11471° N, 25.71716° E
51.10818° N, 25.66819° E
День 6.
Четвер, 02.05.
9:45 – відчергували і вийшли далі, по маршруту.
Назвала цей відрізок “Змійка”, бо дуууже багато поворотів.
12:00 – зупинка на обід, магазин.
На обіді до нас приєдналася Марійка, були дуже раді її бачити!
Координати: 51.16037° N, 25.78353° E
Дорога до магазину залита водою, болото. Але ж поповнити запаси потрібно. В селі є маркет, дуже хороший та великий.
14:00 – вже на воді, курсом до місця ночівлі та вечері.
15:30 – тут: соснові ліси з молодим насадженням та багаторічним, берізки, знову біля заплавки з місцями лілій на воді. Менша течія та прозора вода, але з великими зграями мошок. Прогулянки. Розмови. Гамаки. Вечеря. Гітара. Вогнище та чудний вигляд в небі (чи то НЛО, чи ракета, чи ядерка…, тьху-тьху). Як виявилося – другий ступінь ракети-носія SpaceX Falcon 9, що запустив 2 супутники WorldView Legion: тоді ми спостерігали досить рідкісну появу явища «космічної медузи» після заходу Сонця, коли його промені потрапляють на конденсаційний слід від ракети, розташований на великій висоті. Ну хоч таку медузу вдалося зафіксувати, бо до моря з медузами поки ніяк не дійдемо.
З тих, кого бачили учасники групи – лисиця та косуля.
Координати: 51.18938° N, 25.79132° E
Гарні місця для стоянок на маршруті:
51.14327° N, 25.78615° E
51.16446° N, 25.78235° E
День 7.
П’ятниця, 03.05. Полудньовка
О 8:00 сніданок. Картопля, салат, багато солодощів. Це все готувалося під жахливим роєм комарів. Зранку їх було неймовірна кількість.
10:00 – дізналися про насичений день перед фіналом і вийшли на воду.
По маршруту 14 км, без зупинок йти важко, тож інформація така, що кожен вирішує де хоче зупинятися і коли хоче. Обід о 13.30, без запізнення.
13:00 – на горизонті чоловічий монастир.
Координати обіду та ночівлі: 51.21749° N, 25.88581° E
Похід у село на шопінг для туристів: яйця на Великдень, пасочки, вкусняшки, ніштяки.
У село не так то легко було дійти. Все залите водою. Треба на 1 км спускатися, запливати в притоку і тільки там є зручний вихід до магазину.
Далі у нас смачний обід.
Чудовий, смачний плов від Жванків.
Дозвілля у кожного своє – гамаки, прогулянки по лісу за зовом дикої природи (зустріч з парнокопитними, вітання зайцю), рибалка.
Гарні місця для стоянок на маршруті:
51.19171° N, 25.79447° E
51.19131° N, 25.79856° E
51.19837° N, 25.83704° E
День 8.
Субота, 04.05. Фінальні кілометри
Звикли до режиму, тому вже час і не фіксується 🙂
Але обід ніхто не відміняв. Зупинилися на великій поляні, дрова назбирали, місця багато, можна купатися, але… тінь була всього з одного дерева, де ми всі і ховалися від сонця.
Координати: 51.25794° N, 25.93802° E
Сьогодні в другій половині дня ‘вже можемо заглянути за поворот і побачити фініш’.
На шляху великий автомобільний міст міжнародної траси та розмови з військовими. Далі прибуття на пасовисько до корів, справа стоянка.
Для ночівлі і подальшого маршруту це не дуже привабливе місце. Але воно зручне,якщо завершувати маршрут, збирати речі, чекати на трансфер, бо біля дороги. Машин мало, дорога не нагадувала про себе. Вночі гарний вид на станцію.
Координати ночівлі та фінішу: 51.28879° N, 25.91244° E
Тут і підготовка до святкової вечері на багатті, і замішування пасочок, фарбування крашанок, туристське гонєво.
Обов”язкове фото на фініші.
Діма знову, як і практичного кожного дня, знаходив людину, яка продавала йому молоко. Навіть не знаю, скільки всього було випито літрів за весь похід. Але учасники точно були щасливі:).
Гарні місця для стоянок на маршруті:
51.23461° N, 25.94637° E
51.26971° N, 25.92983° E
День 9.
Неділя, 05.05. Дорога в Київ
Трансфер був замовлений на 11:00, тож можна було трішки довше поспати, але коли можна, то не хочеться. Більшість встали як завжди.
Сніданок був святковим, гречку мало хто їв, бо ще на нас чекали яйця, пасочки.
Водій приїхав вчасно. Погрузили в бусик. Він виявився не занадто великий для нас і наших речей, але варіантів не було. Трансфер на Пасху знайти було практично нереально. Відмови у зв’язку зі святом. Сума вже була не так важлива, на 21 місний бусик погодилися, бо треба було їхати.
Маршрут у цивілізацію, на шляху через клеванський «Тунель кохання».
15:30 – Рівне. Залізничний вокзал. Перекус та швидка погрузка у потяг Рівне-Київ о 17:26.
Погрузка дійсно швидка, бо потяг стоїть 2 хв. Речі ми вигрузили біля вокзалу, домовилася з начальником вокзалу, щоб затримати відправлення потяга, поки ми все “закинемо” в вагон. Відповідь була позитивною.
Потяг приходив на 4 колію, тож нам ще всі речі потрібно було перенести туди.
На жаль, в момент завантаження одна валіза з наметом зникла. Поки так і не зрозуміли, в який момент це відбулося. Дуже прикро.
Багажного відсіку чи місця в потязі немає, тож заздалегідь купили 4 квитки додаткові, щоб розмістити речі.
22:16 – Київ – столиця України, центральний залізничний вокзал. Обійми, слова подяки та звичне міське повітря. Таксі додому.
Дякуємо за таку можливість воїнам вільної країни України та організаторці, без яких цього могло не статися! А було все на вищому рівні, так тримати!
6. Висновок
Річка сподобалася, очікувала менше. Різноманітна, Кожного дня інша, то рівна, то хвиляста, то високі береги, то зовсім відкрита рівнина. Багато птахів, різних. З мінусів, на високій воді не хоче ловитися риба, то ми так нічого і не спіймали на спінінг. Також береги болотисті,можливо ще через високу воду, бо по спутнику є місця з піском, але все під водою було. Також на старт походу вода вже трішки впала, тому без цього було ніяк:).
Є бажання спробувати ще пройти влітку, може колись. А наступний рік планую р.Стрий на початку травня.