Ви можете переглянути цей звіт також в форматах:

Турклуб “Університет”

Водний похід 1 к.с.

р. Стир

image43

1.Загальна інформація

1.1 Маршрут: 153 км, старт Луцьк – фініш с.Острів (Вараський район, Рівненська обл.).

1.2. Дати початку та закінчення маршруту: 27 квітня-5 травня 2024 року

1.3. Час проходження маршруту: 8 ходових днів, 2 полудньовки

1.4. Логістика:

  • Півд.залізничний вокзал, потяг 097К “Київ-Луцьк”, 26 квітня

21:56-06:17, плацкарт, далі таксі (4 авто по 4 особи, 1 бусик

вантажний 2 особи) до т. старту

  • трансфер від т.фінішу с. Острів – Клевань- вокзал м.Рівне, 3 години, 190 км

потяг ІС 756к, Рівне-Київ, 5 травня, 17:20-22:16

1.5. Учасники походу: 11 осіб – учасники категорійного походу згідно маршрутної книжки, 3 особи та 2 дітей поза маршрутної книжки, 1 учасниця приєдналася під кінець походу.

Учасники походуПосадаПлавзасіб
1Гищак Альонакерівник походу, адмірал, капітан, штурманNeris Alu 2
2Незнаєва Юліяматрос
3Кононір Сергійкапітанzelgear igla 3
4Осадча Аняматрос, літописець, фінансист, хронометрист
5Жванко Арсенкапітан, медикNeris Alu 3
6Жванко Зорянкаматрос
7Васильєв ДмитрокапітанТаймень 3
8Маляр Владматрос
9Зледенная Наталіяматрос
10Андрєєв ІгоркапітанТаймень 3
11Андрєєва Оленаматрос
12Андрєєв Гліб-Даниломатрос
13Жванко Яринакапітан, матросТаймень 3
14Жванко Іванкапітан, матрос
15Кравець АндрійкапітанNeris Alu 2
16Шевченко Сергійматрос
17Жванко Марійкаприєдналася 3.06

1.6. Спорядження: 6 каркасних байдарок, 1 каркасно-надувна, 2 котли на 15 л та 10 л, 2 сокири, 1 бензопила, 1 пилка ручна, ремнабір у кожного індивідуальний.

1.7. Витрати :

квитки на потяг, на особу – 619,05 (потяг Київ-Луцьк 175,29 грн без постілі, Рівне-Київ 355,01 грн, багаж 88,75 грн)

таксі Луцьк – т. старту – 1 020 грн.

трансфер т. фінішу- тунель кохання Клевань – вокзал – 7000 грн.

Всього на особу – 1 120 грн.

1.8. Харчування: 25 прийомів їжі, 6 екіпажів, чергування по екіпажам, 4 рази на екіпаж.

Витрати на харчування кожен екіпаж брав на себе, не відслідковували.

image57

1.9 Погода: Без опадів. Вдень сонце до + 25 тепла, вночі до +12.

2. Схема проходження маршруту

Старт: Луцьк, Волинська область

Фініш: с.Острів, Рівненська область

image24

Середній ходовий час 4 години/день.

Середня швидкість 7 км/год.

Приблизний план походу:

ДатаДні удорозіВідрізок маршрутуВідстань (км)
27.041Луцьк- с. Підліски21
28.042п.н –  с. Кобче22
29.043п.н. –  с. Боровичі20
30.044п.н – с. Копилля23
01.055п.н – с.Семки.15
02.05  6п.н. – с.Новосілки18
03.05  7п.н – с.Стар.Чорторийський15
04.05  8п.н. – с. Острів18
05.059п.н.- фініш с. Острів1
3. Вступ

Початок травня – час довгих походів. Хотілося на воду. Вибір був не такий великий. З побажань, відкрита річка для плавзасобів, зручна логістика, новий маршрут. Вибір був з 3х річок, а саме р.Стир, р.Стрий та р.Горинь. Звітів було не так багато по річках. З того, що знайшла, р.Стрий була далеко, логістика не дуже зручна, але ріка цікава. Хочу спробувати наступного року в травні, коли ще вода буде висока. Річка Горинь видалась мені занадто болотистою та “кущовою”. Звіт, який знайшла, не надихав. Зупинилася на р.Стир. Знайшла один звіт маршруту, але інформації з координатами стоянок не було і звіт, в цілому, більше для душі і менш інформативний та технічний.

Об’ява в чаті про набір у водний похід 1 к.с. дала змогу знайти таких же шанувальників водних походів. Група вийшла чудова!

Маршрут по р.Стир будувався з урахуванням потрібного кілометражу для 1 к.с.- 150 км мінімум, зручної логістики, красивих пейзажів, мінімальної кількості мостів, і до кордону не менше, ніж 50 км.

Місця стоянок вибирала за допомогою Google Maps, маршрут будувала в SASPlanet.

Зазвичай, звіт про походи 1 к.с. не пишуть, але можливо дана інформація допоможе наступним шанувальникам водних байдаркових походів планувати маршрут та місця стоянок впевнено. Та і фото допомагають зрозуміти, чи варто туди їхати і чи красиво там.

4. Про річку

Стир – річка в Україні (в межах Львівської, Волинської та Рівненської областей) і в Білорусі. Права притока Прип’яті (басейн Дніпра).

Довжина 483 км (за іншими даними 494 км) [3], сточище 13 130 км². Ширина річища від 2 до 10 м у верхів’ї, до 30 – 50 м у середній і нижній течії.

Судноплавна від м. Берестечка до гирла; використовується для водопостачання, у минулому також для лісосплаву. Довжина річки по лівому (основному) руслі 437 км, по правому – 494 км, площа водозбору до розгалуження 11700 км², загальна (по двох руслах) 13000 км². Загальне падіння річки 119,4 м. Русло помірно і слабо звивисте, місцями у верхній та середній течії сильно звивисте, а біля гирла пряме, переважно нерозгалужене (острови трапляються рідко).

У верхній течії річка вузька (від 2-3 до 10-20 м) у середній і нижній – розширюється до 30-50 м; найбільша ширина річки 100 м (села Стара Рафалівка, Млинок). Глибина на перекатах становить 0,5-1,5 м, на плесах 2,0-3,5 м, в окремих ямах до 6,7-8,6 м. Переважна швидкість течії 0,2-0,5 м/сек, на деяких перекатах досягає 0,9-1,0 м/сек.

У верхній течії русло суцільно заросле водяною рослинністю, у середній й нижній – заростає тільки біля берегів. Дно переважно рівне, піщане, на плесах – мулисто-піщане, на окремих перекатах нерівне, кам’янисте. Береги заввишки від 1 до 3 м (іноді, зливаючись зі схилами долини, досягають 10-15 м), круті й дуже круті; у верхній течії вони суглинисті і рідше торф‘янисті, порослі чагарником, у нижній – нестійкі до розмиву, піщані або торф’янисті, покриті лучно-болотною рослинністю, місцями чагарником і окремими деревами.

На момент нашого походу мали вже інформацію по рівню води в річці від Вишневського Віктора Івановича:

“У м. Луцьк працює гідрологічний пост біля мосту, який після вимірів о 8:00 щодня передає дані про рівні води в Український гідрометцентр. В останні дні рівень над так званим нульом графіка (172,87 м) становив: 22.04 – 382 см, 23.04 – 379 см, 24.04 – 378 см. Середній багаторічний рівень рівень на цьому посту становить 338 см. Отже, на мою думку, маємо сприятливі умови. Води вдосталь і водночас немає катастрофічних затоплень (історичний максимум – 715 см, що на 3,5 м вище, ніж нині). У наступні дні рівень буде приблизно таким, як нині. Традиційно в ці дні він падає, але періодичні дощі будуть його підтримувати.”

Швидкість течії під час весняного паводку становила від 2,5 до 3,5 км/год.

Рівень води був високий, береги на всіх стоянках болотисті, краще брати високі чоботи.

5. Похід

Інформація від авторів позначено кольорами:

чорний – Альона Гищак

синій – Аня Осадча

День 0.

26.04. Вокзал Київ-Луцьк

Квитки на потяг купувала заздалегідь, за 20 днів до відправлення. Домовилися зустрітися на зупинці біля Південного вокзалу (менше людей) за 1г 30 хв до відправлення потягу, щоб допомагаючи один одному перемістити речі через металошукач – на перон – в потяг. Човниковим способом впоралися дуже швидко. О 21:56 потяг рушив, а ми вже всі речі розмістили і почали “вечеряти”. Добре, що будильник Влада нам про це нагадав:).

День 1.

Субота, 27.04. Старт

image20

Прибули потягом зі столиці до м.Луцька вранці о 06:17.

image31

Майже магічними рухами керівниці перемістилися на таксі (без пригод) відразу на місце висадки та старту – правий берег р.Стир.

Ну це так, без пригод. Насправді, за 5 днів до прибуття я замовила 4 легкові авто і 1 вантажний бусик в службі таксі м. Луцька, які пообіцяли подачу. В результаті вже на вокзалі були тільки 3 авто. Тому ще 2 машини шукала в терміновому порядку через Уклон та Болт, які прибули через 3 хв. Висновок для себе на майбутнє, шукати авто вже на місці, якщо потрібне таксі. А заздалегідь замовляти тільки вантажний бусик.

На старт прибули десь о 7:10. Від вокзалу до т.старту 5,2 км, 10 хв.

Координати: 50.77199070852057, 25.31929277358208

Місця, щоб зібрати байдарки і спустити на воду багато. Дрова є, але треба шукати. Приготувати сніданок та зварити каву, чай ми знайшли.

image68

image64

У неспішному організованому темпі комплектуємо речі, готуємо байдарки до проходження. До відома: найшвидше справляється екіпаж з надувастиком, бо там у помічниках – згуртований дует ‘міньйонів’ наймолодшого прогресивного віку у супроводі з веселими та зухвалими витівками.

image11

І тут же на березі була перша довгоочікувана філіжанка кави, зроблена на багатті 🙂 ну і звичайно – чергові порадували сніданком для енергетичного старту.

Далі ставимо байди на воду для відчуття течії та робимо загальне спільне фото «Привітання річки» для звіту.

image48

10:25 – успіший запланований старт.

image104

За містом, трішки більше 2 км від старту, Міські очисні споруди, піни в трубах багато, але рибаки там ловлять рибу.

Координати: 50.77648° N, 25.29688° E

image63

image93

image86

image62

image21

image99

12:30 – підзарядка, зупинка на обід.

Є дрова, столик, поляна. біля столика на 1 одну байду місце, тому ми виходили вздовж берега і обідали на поляні.

Координати: 50.83649° N, 25.29442° E

image77

14:25 – вихід з обіду.

image6

image70

16:25 – приходять останні екіпажі і швартуємось на ніч, правий берег річки. Тут просто «кишить» кліщами (не встигаємо струшувати), комарами, мурахами з мурашниками та трішки мошки (знаємо, що зафіксували, бо далі їх ще ооой як буде по кількості). А тут найбільше радують жаби своїм скреготінням та птахи – співом.

Координати: 50.86162° N, 25.27477° E

image105

image80

Гарні місця для стоянок на маршруті:

50.78275° N, 25.27934° E

50.79559° N, 25.29020° E

50.80386° N, 25.28956° E

50.81762° N, 25.29793° E

50.82521° N, 25.30043° E

50.84188° N, 25.28653° E

День 2.

Неділя. 28.04

image17

Підйом кожного дня о 7:30. Сніданок о 8:00.

Цього дня Гліб нас “витягував” зі спальників музикою. Було неймовірно красиво і мелодійно!

image42

10:00 – організований старт.

image53

10:55 – пройшли залізничний міст.

В цілому інформацію про мости будемо пропускати, зараз це стратегічні місця. Якщо потрібні деталі, звертайтеся особисто.

Через 15 хв над нами ще один невеликий міст – цього разу автомобільно-пішохідний.

image107

12:30 – знову не залишилися без обіду (цитата щодо точки: «…стоянка нижче на метрів 300»).

Координати: 50.94925° N, 25.31301° E

Вихід хороший для декількох байдарок, місце цікаве, недалеко озеро, дрова є.

image58

Аня з кавою. Насолода.

image52

image67

image16

Для обіду, а більше для ночівлі, дуже гарне місце трішки нижче. Плануючи обід і дивлячись на супутник думала, що то приватний сектор для рибаків. Але все відкрито, є пісок, сосни.

Координати: 50.96542° N, 25.30218° Eimage61

14:55 – всі задоволені, заправилися обідом з кавою, а тепер за командою керівниці -екіпажі на воді, прямуємо далі.

image74

image84

17:10 – фініш похідного дня у соснах і саду з бузку; вихід на правий високий берег. Маємо чималі масштаби для прогулянок лісовою зоною, узбережжям ріки; велика територія для розбиття табору і віп-місця для прощання з вечірнім сонцем.

Координати: 51.01213° N, 25.33791° E

Дрів багато, місць для прогулянок також, вихід з води можна сказати нормальний, але воно того варте.

image4

image108

image65

image79

Гарні місця для стоянок на маршруті:

50.96542° N, 25.30218° E

51.00429° N, 25.34018° E

День 3.

Понеділок, 29.04

image40

9:40 – сьогодні б’ємо свої ж рекорди, бо більшість екіпажів вже на воді з повними енергією байдарками для проходження нових завиток ріки. А ми – матроси, капітани, адмірали – готові приймати сонячні ванни.

Вже через півгодини ‘озеро’ справа по курсу із заходом через невелику заплаву. Радісне купання дітей та бажаючих.

Координати: 51.01940° N, 25.33669° E

image45

11:00 – необхідна цивілізація у вигляді магазину в селі Сокіл, після газової труби.

Координати: 51.04280° N, 25.34234° E

image109

image27

12:00 – вийшли на воду, з командою від адміралки «Ще 3км до обіду!»image100

13:30 – обід справа в камишах =)

координати: 51.06006° N, 25.37600° E

Таке собі місце. дрова назбирали завдячуючи бобрам, які туди їх поприносили. На чай вистачило.

image50

14:40 – вихід на воду, рух відновлено.image82

image87

17:30 – фініш на ночівлю, правий берег.

Координати: 51.06507° N, 25.46104° E

Зупинилися на ночівлю, бо був пантоний міст, якого не було позначено на карті. Дрова знайшли, поляна гарна. Але ввечері заганяють корів, а о 6 ранку їх виводят. Думаю, вже зрозуміло о котрій всі встали наступного дня:) Але свято для Дмитра, було молоко.

image1

image28

image38

image36

Гарні місця для стоянок на маршруті:

51.06357° N, 25.37612° E

51.06571° N, 25.37676° E

51.06291° N, 25.42565° E

День 4.

Вівторок 30.04.

image30

9:40 – повільний вихід; і відразу прохід під мостом з коровами, почергово екіпажами.

image5

image47

image88

image59

image81

12:00 – полудень, обід. Прекрасна стоянка справа між берізок та різноманіттям польових квітів.

Координати: 51.08884° N, 25.57225° Eimage26image97

image8314:15 – прямуємо далі по маршруту.image66

16:30 – фініш біля корів, тобто ще між їх череди. І знову ліс, знову сосни, знову комарі, але перший кар’єр у поході.

Координати: 51.11969° N, 25.62163° E

Місце цікаве, красиве, дрів багато, оглядовий вид на річку, чудовий піщаний кар’єр.

image103

image78

image73

image72

Гарні місця для стоянок на маршруті:

51.06491° N, 25.46959° E

51.07459° N, 25.53682° E

51.09488° N, 25.56972° E

51.09587° N, 25.57627° E

51.09570° N, 25.58565° E

51.09439° N, 25.58683° E

День 5.

Середа, 01.05. Полудньовка

image92

10:00 – вихід на воду.

image18

В селі дуже гарний тунель з дерев на воді. Також перед мостом, гарне місце для обіду, гарна поляна, альтанки, магазин 200 метрів. Дорога до магазину затоплена по високій воді, можливо вийти тільки під мостом.

Координати: 51.10818° N, 25.66819° E

image51

11:30 – Риболовля. Альтанки. Міжсільська дорога з автобусом та вид із круч. Прогулянка, пауза перед стоянкою на обід-вечерю-напівднівку.

Так як до обіду та полудньовки 14 км, то треба було зробити невелику зупинку та прогулятися. Гарне місце вказав Сергій Палько, то вирішили там і зробити перерву. Місце дійсно гарне, високий берег, пісок, альтанка, багато дрів. Дуже гарне місце як для обіду, так і для ночівлі.

Координати: 51.11471° N, 25.71716° E

image95

image34

image7

12:30 – підтягнулися всі екіпажі, переключилися і вийшли далі.

image37

13:20 – на місці у альтанках. заплава праворуч від основного русла річки, наплавний міст, могутній майже 100-річний дуб з кремезною кроною і все це вид по лівому березі на відпочинку ‘Білі береги’. Розбиття табору, рибалка, сонячні і не тільки ванни, багаття, гітара, вечір з комарями.

Координати ночівлі: 51.11720° N, 25.75564° E

image69

image13

image15

image35

Ось такий цікавий пристрій для отримання смачної води:)

image55

Гарні місця для стоянок на маршруті:

51.11471° N, 25.71716° E

51.10818° N, 25.66819° E

День 6.

Четвер, 02.05.

image29

9:45 – відчергували і вийшли далі, по маршруту.

Назвала цей відрізок “Змійка”, бо дуууже багато поворотів.

image76

12:00 – зупинка на обід, магазин.

На обіді до нас приєдналася Марійка, були дуже раді її бачити!

Координати: 51.16037° N, 25.78353° E

image32

Дорога до магазину залита водою, болото. Але ж поповнити запаси потрібно. В селі є маркет, дуже хороший та великий.

image101

image10

14:00 – вже на воді, курсом до місця ночівлі та вечері.

image91

15:30 – тут: соснові ліси з молодим насадженням та багаторічним, берізки, знову біля заплавки з місцями лілій на воді. Менша течія та прозора вода, але з великими зграями мошок. Прогулянки. Розмови. Гамаки. Вечеря. Гітара. Вогнище та чудний вигляд в небі (чи то НЛО, чи ракета, чи ядерка…, тьху-тьху). Як виявилося – другий ступінь ракети-носія SpaceX Falcon 9, що запустив 2 супутники WorldView Legion: тоді ми спостерігали досить рідкісну появу явища «космічної медузи» після заходу Сонця, коли його промені потрапляють на конденсаційний слід від ракети, розташований на великій висоті. Ну хоч таку медузу вдалося зафіксувати, бо до моря з медузами поки ніяк не дійдемо.

З тих, кого бачили учасники групи – лисиця та косуля.

Координати: 51.18938° N, 25.79132° E

image98

image90

image46

Гарні місця для стоянок на маршруті:

51.14327° N, 25.78615° E

51.16446° N, 25.78235° E

День 7.

П’ятниця, 03.05. Полудньовка

image3

О 8:00 сніданок. Картопля, салат, багато солодощів. Це все готувалося під жахливим роєм комарів. Зранку їх було неймовірна кількість.

image102

10:00 – дізналися про насичений день перед фіналом і вийшли на воду.

По маршруту 14 км, без зупинок йти важко, тож інформація така, що кожен вирішує де хоче зупинятися і коли хоче. Обід о 13.30, без запізнення.

13:00 – на горизонті чоловічий монастир.

Координати обіду та ночівлі: 51.21749° N, 25.88581° E

image54

Похід у село на шопінг для туристів: яйця на Великдень, пасочки, вкусняшки, ніштяки.

У село не так то легко було дійти. Все залите водою. Треба на 1 км спускатися, запливати в притоку і тільки там є зручний вихід до магазину. image41

image89

Далі у нас смачний обід.

Чудовий, смачний плов від Жванків.

Дозвілля у кожного своє – гамаки, прогулянки по лісу за зовом дикої природи (зустріч з парнокопитними, вітання зайцю), рибалка.

image96

Гарні місця для стоянок на маршруті:

51.19171° N, 25.79447° E

51.19131° N, 25.79856° E

51.19837° N, 25.83704° E

День 8.

Субота, 04.05. Фінальні кілометри

image19

Звикли до режиму, тому вже час і не фіксується 🙂

Але обід ніхто не відміняв. Зупинилися на великій поляні, дрова назбирали, місця багато, можна купатися, але… тінь була всього з одного дерева, де ми всі і ховалися від сонця.

Координати: 51.25794° N, 25.93802° E

image49

image8

image12

Сьогодні в другій половині дня ‘вже можемо заглянути за поворот і побачити фініш’.

image22

image23

На шляху великий автомобільний міст міжнародної траси та розмови з військовими. Далі прибуття на пасовисько до корів, справа стоянка.

Для ночівлі і подальшого маршруту це не дуже привабливе місце. Але воно зручне,якщо завершувати маршрут, збирати речі, чекати на трансфер, бо біля дороги. Машин мало, дорога не нагадувала про себе. Вночі гарний вид на станцію.

Координати ночівлі та фінішу: 51.28879° N, 25.91244° E

image2

image9

image94

Тут і підготовка до святкової вечері на багатті, і замішування пасочок, фарбування крашанок, туристське гонєво.

Обов”язкове фото на фініші.

image60

Діма знову, як і практичного кожного дня, знаходив людину, яка продавала йому молоко. Навіть не знаю, скільки всього було випито літрів за весь похід. Але учасники точно були щасливі:).

image106

image39

image14

Гарні місця для стоянок на маршруті:

51.23461° N, 25.94637° E

51.26971° N, 25.92983° E

День 9.

Неділя, 05.05. Дорога в Київ

Трансфер був замовлений на 11:00, тож можна було трішки довше поспати, але коли можна, то не хочеться. Більшість встали як завжди.

Сніданок був святковим, гречку мало хто їв, бо ще на нас чекали яйця, пасочки.

image71

Водій приїхав вчасно. Погрузили в бусик. Він виявився не занадто великий для нас і наших речей, але варіантів не було. Трансфер на Пасху знайти було практично нереально. Відмови у зв’язку зі святом. Сума вже була не так важлива, на 21 місний бусик погодилися, бо треба було їхати.

image44

Маршрут у цивілізацію, на шляху через клеванський «Тунель кохання».

image85

15:30 – Рівне. Залізничний вокзал. Перекус та швидка погрузка у потяг Рівне-Київ о 17:26.

Погрузка дійсно швидка, бо потяг стоїть 2 хв. Речі ми вигрузили біля вокзалу, домовилася з начальником вокзалу, щоб затримати відправлення потяга, поки ми все “закинемо” в вагон. Відповідь була позитивною.

Потяг приходив на 4 колію, тож нам ще всі речі потрібно було перенести туди.

image56

image75

На жаль, в момент завантаження одна валіза з наметом зникла. Поки так і не зрозуміли, в який момент це відбулося. Дуже прикро.

Багажного відсіку чи місця в потязі немає, тож заздалегідь купили 4 квитки додаткові, щоб розмістити речі.

image33

image25

22:16 – Київ – столиця України, центральний залізничний вокзал. Обійми, слова подяки та звичне міське повітря. Таксі додому.

Дякуємо за таку можливість воїнам вільної країни України та організаторці, без яких цього могло не статися! А було все на вищому рівні, так тримати!

6. Висновок

Річка сподобалася, очікувала менше. Різноманітна, Кожного дня інша, то рівна, то хвиляста, то високі береги, то зовсім відкрита рівнина. Багато птахів, різних. З мінусів, на високій воді не хоче ловитися риба, то ми так нічого і не спіймали на спінінг. Також береги болотисті,можливо ще через високу воду, бо по спутнику є місця з піском, але все під водою було. Також на старт походу вода вже трішки впала, тому без цього було ніяк:).

Є бажання спробувати ще пройти влітку, може колись. А наступний рік планую р.Стрий на початку травня.

Вітаємо!

Маєте запитання? Оберіть одного з представників нашого клубу, щоб поспілкуватися в Telegram

Є питання? Пишіть!